30.9.2024. u 19:00h
Voditeljica: Marija Mojaš-Andrijašević
Razlog zašto djeca trebaju roditeljsko vođenje je taj što djeca ulaze u svijet bez iskustva. Djeci trebaju roditelji koji znaju kako se brinuti za njih i koji im mogu osigurati psihološku i emocionalnu okolinu koja će zadovoljiti djetetove potrebe tijekom odrastanja. Dva su područja u kojima su djeca potpuno nekompetentna: briga o sebi (do otprilike 10. godine djeca se ne mogu brinuti o sebi) i djeca ne mogu biti odgovorna ili suodgovorna za kvalitetu odnosa sa roditeljima. Osnovna vrijednost u roditeljskom vođenju je ravnopravno dostojanstvo koje uključuje: obraćanje pažnje na djetetove potrebe, želje, reakcije, misli, njegovu osobnost i snove, doživljavanje djeteta ozbiljno i uključivanje djeteta u život obitelji. Glavni, esencijalni dio roditeljskog vođenja je stvaranje sigurne i podržavajuće okoline za učenje, kao i briga o vlastitim potrebama i granicama. Znači li ravnopravno dostojanstvo da osobe imaju jednaku moć? Iako to u nekim odnosima može biti istina, u odnosu roditelja i djeteta roditelj je odgovoran za taj odnos i u tom pogledu ima veću moć odlučivanja od djeteta. Što znači da nije riječ o jednakoj moći pri odlučivanju, nego o jednakoj važnosti. Kako to izgleda i zvuči kada se odnosimo prema djetetu s ravnopravnim dostojanstvom, treba li se složiti sa svime što dijete traži? Što napraviti kada su djetetovi zahtjevi i osjećaji suprotni roditeljskim?