Počeo ciklus radionica za učenike

Učenje ne mora biti mučenje

U petak, 18. listopada 2013., održana je šesta u nizu od deset radionica za učenike osnovne škole, s temom “Učenje”. Ciklus radionica organizira se u sklopu Mentorovog projekta “Želim, znam, mogu” financiranog od Grada Splita, a u suradnji s Osnovnom školom Blatine-Škrape (Split).

Učenici osmih razreda u naše su projektne aktivnosti uključeni iz razloga što prelaskom iz osnovne u srednju školu prolaze kroz stresan period. Izbor škole, kao i budućeg zanimanja jedna je od prvih životnih odluka koju dijete donosi. Kroz osnovnu školu djeca su nedovoljno svjesna odgovornosti koja je pred njima, a sve se preklapa sa periodom ulaska u adolescenciju. Rastajanje od starih prijatelja, upoznavanje novih, uklapanje u novu, nepoznatu sredinu, stresna je promjena na koju dijete treba pripremiti.

Mnogi autori navode kako je najčešći izvor dnevnog stresa kod djece je neuspjeh u školi – ocjenjivanje znanja je kod 59% učenika stresor, a istraživanja pokazuju da razni programi poučavanja strategijama suočavanja sa stresom mogu povećati kognitivno funkcioniranje učenika što su pokazala mnoga istraživanja. Često djeca imaju problema u školi zbog rupa u znanju, a problem se javlja i zbog lošeg planiranja vremena za učenje i loše strategije. U ovom ciklusu radionica posvetiti ćemo se izradi mentalnih mapa i tehnikama pamćenja, vještinama koje će učenicima uvelike koristiti u nastavku školovanja.

Izvoditeljice radionica za učenike su predsjednica udruge Marija Mojaš Andrijašević, dipl. pedagog, vanjske suradnice udruge mr.sc. Igna Brajević – Gizdić, spec.psihijatrije i Ivana Vuković, prof., socijalni pedagog, te Tea Radić, mag.soc., voditeljica ureda udruge Mentor.